حرف حساب که دهاتی و شهری ندارد، دارد؟

 عمو رجبعلی؛مهتاب خانوم! ما به روستایی بودنمان افتخار می کنیم و اعتقاد داریم هیچکس از دیگری بالاتر نیست مگر به داشتن تقوا.

این را هم اضافه کنم زندگی کردن در شهر دلیل بر امروزی بودن و دانستن همه چیز نیست من و مشتی قربانعلی قبل از این که شماها به دنیا بیایید و کتاب بخوانید کتاب ها خوانده ایم و خوش بختانه آن چه را آن زمان یاد گرفتیم علم امروز بر انجامش تأکید دارد به همین دلیل بود که  بنده توصیه کردم حد اقل هر چند روز یک بار با دست غذا بخورید که خداوند  سر انگشتان ما را طوری خلق کرده که اگر با دست غذا بخوریم بو و طعم و لذت غذا را بیشتر می فهمیم ولی دیدم نیشخند زدید!

خواهر مهتاب خانوم گفت؛من قبول دارم غذا خوردن با دست،علاوه بر کسب انرژی بیشتر و روان تر شدن هضم غذا و هوشمندانه تر غذا خوردن و بهداشتی تر بودن،حس پنجگانه لامسه، بویایی، شنوایی، بینایی و چشایی نیز فعال‌تر می‌شوند و طعم و بو و لذت غذا بیشتر درک می شود.

عمو رجبعلی؛ خیلی خب خدا خیرت بدهد.

این هم که گفتم هفته ای دوبار  سفره پهن کنید و  روی زمین غذا بخورید حرف قلعه و دهات نیست حرف پیغمبر و امام است حالا که شما شهری و اهل اخبار هستید همین اخبار از قول امریکایی می گفت:روی زمین غذا خوردن به این دلیل و آن دلیل،بهتر از نشستن روی صندلی و دورِ میز است من به گوش خودم شنفتم.

در باره اسم های امروزه که گفتم بعضی اسم ها اسم آدمیزاد نیست بعضی ها گفتن عمو رجبعلی! یعنی اسم داریوش و کیومرث و کوروش و.آدمیزاد نیست؟عمو جان، من کی گفتم اینا اسم آدمیزاد نیست؟ کاش این اسم ها باشد منظورم اینه که اداره ثبت می گوید خیلی ها بدون در نظر گرفتن فرهنگ اصیل خودمان اسم فرزندشان را از میان اسم حیوانات و پرنده ها انتخاب می کنند نه آدمیزاد.

اما امان از رسم بدی که دامنگیر نسل آینده خواهد شد و آن از بین رفتن مقام پدر و مادر است که فرزندان، پدر را با اسم کوچیک صدا می زنند والله بالله تالله این ها نشانه تمدن و تجدد و امروزی و به قول شماها لاکچری بازی نیست این ها نشانه انحطاط است انحطاط.

آدمیزاد ,گفتم ,خوردن ,دلیل منبع

مشخصات

تبلیغات

آخرین مطالب این وبلاگ

آخرین ارسال ها

آخرین جستجو ها

شاد وب 360 درجه زائر دلنوشته طلسمات - همه جور دعا و طلسم و طلسم عاشق کردن قوی- طلسم یهودی divas4 موسسه حقوقی مهاجرتی مهاجریار